Skab strategisk klog kommunikation
Kommunikation er mest effektiv, når der er en gennemtænkt strategi bag. Hvad, hvor og hvornår skal I kommunikere? Og i hvilken tone-of-voice gør I det? Det er sådan, I skaber en identitet.
Strategisk kommunikation kan udføres på et væld af måder afhængig af en virksomheds specifikke situation og identitet. Det er derfor vigtigt at forstå menneskerne bag virksomheden, så de rette budskaber kan føres ud i livet.
En kommunikationsstrategi spiller sig ud over lang tid. Den sætter en retning for, alt I gør på jeres kommunikationsplatforme. Ethvert opslag, debatindlæg, video osv. har således et formål – at understøtte jeres kommunikationsstrategi, gøre opmærksom på jer selv og fortælle budskabet bag jeres virksomhed.
Ens strategi er afhængig af sin virksomheds ressourcer og fokus. For nogle virksomheder vil det give mening at sprede sine aktiviteter ud over mange platforme, hvorimod det vil være fordelagtigt for andre at fokusere på få platforme. Disse valg er vigtige, da man ellers risikerer at bruge sine kræfter forkert.
Jeg kan hjælpe jer med jeres strategiske kommunikation ved at bruge mine kompetencer inden for:
Kommunikations Strategier
Jeres kommunikationsstrategi er alfa og omega. Jeg analyserer jeres marked, jeres konkurrenter og jeres målgruppe for at udarbejde den optimale kommunikationsstrategi for jer. Derefter er det op til jer, om I udfører den – eller om jeg gør.
Copywriting
Den gode kommunikation starter med copywriting. Jo mere præcis I kan formidle jeres mission, holdninger og værdier, jo større chance, er der for at jeres målgruppe finder interesse i jer. Den gode copywriter kan overtale og forføre med få ord – og positionere sig som ingen anden.
Sociale medier
De sociale medier er uundgåelige i den gode kommunikationsstrategi. Jeg har specialiseret mig i LinkedIn, da min primære interesse er B2B-kommunikation. LinkedIn er (stadig) en undervurderet platform, og det vil måske overraske nogen, hvor mange ydelser og produkter der bliver solgt igennem feedet.