Klimakommunikation, grøn marketing og miljømarkedsføring. Kært barn har mange navne.
Det kære barn har nemlig mange navne. Og det har det, da klimakommunikation er en uomgængelig genre inden for kommunikation. For hvad må man egentlig sige? Og hvad må man ikke sige?
Kunder vil se holdninger og handlinger. De vil se jer tage ansvar. Og flere forbrugere og virksomheder bruger nu bæredygtighed som afgørende beslutningsparameter, når de navigerer i et marked og vælger til og fra.
Det kan være meget fordelagtigt at gøre bæredygtighed til en del af sin virksomheds fortælling. Hvis man vel at mærke kan stå på mål for det. Men det kan også være svært at kommunikere korrekt om det uden at blive beskyldt for greenwashing.
I langt størstedelen af tilfældene er beskyldninger om greenwashing et symptom på manglende forståelse af lovgivningen herom. Men det har jeg heldigvis styr på. Og jeg vil meget gerne hjælpe klimaambitiøse virksomheder med at få jeres historie fortalt.
Find det store overblik over klimakommunikation her:
Jeg kan hjælpe jer på følgende måder:
Workshops
Jeg har erfaring med at afholde workshops og oplæg hos virksomheder, hvor jeg samler de ansvarlige for kommunikation og ledelse og giver en grundig gennemgang af reglerne på området. Derudover gennemgår jeg virksomhedens kommunikation og giver forslag til forbedringer, ændringer og fremtidige action points.
Kommunikationsansvarlig
Jeg kan også være ansvarlig for jeres kommunikation, så I ikke behøver at tænke på, om det I gør, er rigtigt eller forkert. Jeg gennemtænker jeres strategi, laver jeres content og placerer det på de rigtige platforme – alt sammen i tæt samarbejde med jer. Dermed kommer bæredygtighed til at spille en aktiv rolle i jeres fortælling om virksomheden.